Tuesday, November 27, 2007

Post Holiday Disease - 长假后遗症

今天是长假(15/11-26/11)结束后的第一个工作天,一整天都好像在梦游般,不知道自己究竟在干什么。
要说自己的心还在意大利吗?也不是,反正就是一整天整个人都处于“放空”状态,别人若和我对话的话,就会觉得我反应迟钝,灵魂和身体好像并不在同一个地方。
犹记得以前每次旅行回来,我总需要大概一个星期才能重新投入工作,毕竟冷了的机械是需要一段时间才能热起来。
而在那一个星期里,我就是Post Holiday Disease病患者,不知道大家会否和我一样有同样的问题呢?

1 comment:

Unknown said...

Yup, I have the same problem, in fact, mine is worse than u. I suffer both 'prior & post holiday disease'. A few days prior to long holiday, I have no mood to work. If the task and duty in hand is not really urgent, I will only do it after my holiday. However, after long holiday, again I will have no mood to work for the first few days...